Luty

przez adminMK

W ramach zajęć kreatywnych, uczniowie klas I-III oraz V-VI wykorzystali klocki Lego Spike do nauki programowania, robotyki i elektroniki. Zajęcia te cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów i przyczyniły się do rozwijania ich umiejętności w tych dziedzinach.

W pierwszym etapie zajęć uczniowie mieli za zadanie zbudować własnego robota zdolnego do wykonywania różnorodnych zadań. Do dyspozycji mieli zestawy klocków Lego Spike Prime lub Lego Spike Essential oraz instrukcje związane z programowaniem.

Po zbudowaniu robotów, uczniowie przystąpili do ich programowania przy wykorzystaniu wbudowanego oprogramowania. Nauczyli się, jak tworzyć instrukcje warunkowe i pętle oraz jak korzystać z czujników, takich jak czujniki odległości czy koloru. Dzięki temu byli w stanie zaprogramować swoje roboty w taki sposób, aby wykonywały różne zadania, takie jak poruszanie się po labiryntach, przewożenie małych przedmiotów czy pokonywanie przeszkód. Podczas programowania robota, uczniowie musieli myśleć kreatywnie i logicznie, co przyczyniło się do rozwoju ich umiejętności w tych dziedzinach.

Zajęcia wykorzystujące klocki Lego Spike okazały się bardzo efektywne i angażujące dla uczniów. Pozwoliły na rozwijanie ich umiejętności w dziedzinach programowania, robotyki i elektroniki, a także na zdobycie nowych doświadczeń w pracy zespołowej. Dzięki temu uczniowie wzbogacili swoją wiedzę i umiejętności, co przyczyni się do ich dalszego rozwoju.

M.K.