Robotyka w klasie V – Przygoda z LEGO Education Prime

przez adminMK

W dzisiejszych czasach, gdzie technologia rozwija się w zawrotnym tempie, umiejętność programowania i zrozumienie robotyki stają się niezbędne dla młodych umysłów.

Cel lekcji

Celem lekcji “Supersprzątacz” jest zainspirowanie uczniów do myślenia kreatywnego i inżynieryjnego. Uczestnicy mają za zadanie zbudować i przetestować dwa różne modele chwytaków, aby określić, który z nich jest bardziej efektywny w zbieraniu przedmiotów o różnych rozmiarach i wagach. Lekcja ta jest przeznaczona dla uczniów w wieku od 10 do 14 lat (klasy 4-8) i trwa od 30 do 45 minut.

Jak to działa?

Lekcja rozpoczyna się od dyskusji na temat znaczenia chwytaków w codziennym życiu oraz ich roli w utrzymaniu czystości środowiska. Następnie uczniowie, pracując w parach, budują ręczne urządzenie sterujące oraz dwa testowe chwytaki. Po zbudowaniu prototypów przeprowadzają serię testów, aby ocenić ich skuteczność.

Testowanie prototypów

Testy obejmują próby chwytania przedmiotów o różnych rozmiarach, ale podobnej wadze, oraz przedmiotów o różnej wadze, ale podobnych rozmiarach. Uczniowie zapisują wyniki w tabelach testowych, co pozwala im na analizę i porównanie efektywności obu chwytaków.

Podsumowanie

Lekcja “Supersprzatacz” to doskonały sposób na rozwijanie umiejętności analitycznych i inżynieryjnych wśród młodych uczniów. Poprzez praktyczne doświadczenia uczą się oni, jak nauka może być zastosowana w rzeczywistych sytuacjach, a także jak ważne jest dbanie o nasze środowisko.