Robotyka w drugiej Klasie: Mini Golf z LEGO
W naszej szkole zawsze staramy się wprowadzać innowacyjne metody nauczania, które inspirują uczniów do kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów.
Podczas zajęć uczniowie klasy drugiej mieli okazję zbudować i zaprogramować własne roboty, które następnie wykorzystali do gry w mini golfa. To była nie tylko świetna zabawa, ale także cenna lekcja programowania, pracy zespołowej i inżynierii.
Zajęcia rozpoczęły się od zapoznania się z elementami zestawu LEGO. Uczniowie z entuzjazmem przystąpili do budowania swoich robotów, krok po kroku śledząc instrukcje. Następnie, korzystając z aplikacji LEGO SPIKE, wprowadziliśmy podstawy programowania. Dzieci miały możliwość nauczyć się, jak za pomocą bloków ikon sterować swoimi robotami.
Głównym zadaniem było stworzenie robota zdolnego do gry w mini golfa. Uczniowie musieli wykazać się kreatywnością i umiejętnością logicznego myślenia, aby ich roboty mogły skutecznie uderzać piłeczkę i pokonywać różnorodne przeszkody na miniaturowym polu golfowym.
Lekcja robotyki okazała się ogromnym sukcesem. Uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale również zdobyli praktyczne umiejętności, które będą mogli wykorzystać w przyszłości. Jesteśmy przekonani, że tego typu zajęcia są doskonałym sposobem na rozwijanie zainteresowań naukowych i technicznych wśród najmłodszych.