Zajęcia Robotyki w Klasie VI: Naprawiamy, Uczymy się, Tworzymy!
Awaria – To Dopiero Początek!
Podczas ostatnich zajęć uczniowie stanęli przed wyjątkowym wyzwaniem: naprawić “zepsutą” maszynę CNC, która nie działała poprawnie. Zadanie to było częścią scenariusza lekcji “Awaria” z serii LEGO® Education. Uczniowie, pracując w parach, musieli zidentyfikować i naprawić cztery rzeczywiste usterki w modelu maszyny.
Proces Naprawy – Krok po Kroku
Zajęcia rozpoczęły się od dyskusji na temat iteracji i naprawiania różnych rzeczy, co pomogło uczniom zrozumieć, że błędy są naturalną częścią procesu uczenia się. Następnie przeszliśmy do praktycznej części, gdzie każdy zespół zbudował maszynę CNC i uruchomił program, aby znaleźć problemy.
Współpraca i Kreatywność
Uczniowie wykazali się nie tylko umiejętnościami technicznymi, ale również współpracą i kreatywnością. Dzielili się zadaniami, komunikowali i wspólnie szukali rozwiązań. Po zidentyfikowaniu usterek, każdy zespół miał za zadanie udoskonalić maszynę CNC, co pozwoliło im na praktyczne zastosowanie wiedzy inżynieryjnej.
Efekty Zajęć
Efekty zajęć były imponujące. Uczniowie nie tylko naprawili maszyny, ale także wprowadzili własne ulepszenia, takie jak dodanie czujnika kolorów. To pokazuje, jak praktyczne zadania mogą rozwijać umiejętności analityczne i inżynieryjne.
Podsumowanie
Zajęcia robotyki w klasie VI to doskonały przykład tego, jak praktyczne lekcje mogą inspirować uczniów do nauki przez doświadczenie. Uczymy się nie tylko naprawiać, ale także tworzyć i innowacje. Czekamy na kolejne projekty, które nasze młode umysły będą mogły zrealizować!