Robotyka wkracza do akcji! Uczniowie klasy 6 budują roboty w ramach projektu ProLog
W ramach projektu ProLog uczniowie klasy 6 mieli okazję zanurzyć się w fascynujący świat robotyki. Podczas zajęć, wykorzystując zestawy Lego Education Spike Prime, konstruowali i programowali roboty, ucząc się przy tym cennych umiejętności.
Głównym celem zajęć było rozwijanie umiejętności programowania blokowego oraz logicznego myślenia. Uczniowie, podzieleni na zespoły, musieli zmierzyć się z wyzwaniem znalezienia i naprawy usterek w konstrukcji robota. Analizując instrukcję i schematy, krok po kroku doskonalili swoje zdolności analityczne i rozwiązywania problemów.
Po udanej naprawie, roboty zostały zaprogramowane do rysowania figur geometrycznych. Uczniowie, wykorzystując wiedzę o kątach, długościach boków i programowaniu warunkowym, tworzyli algorytmy i schematy blokowe. Kreatywność nie znała granic! Kwadraty, koła, romby, a nawet sześciokąty foremne powstawały dzięki precyzyjnym instrukcjom wprowadzonym przez młodych programistów.
Zajęcia nie ograniczały się jedynie do programowania. Uczniowie mieli okazję do dyskusji na temat wpływu zmian konstrukcyjnych na działanie robota. Wspólne analizowanie i rozwiązywanie problemów to cenna lekcja pracy zespołowej.
** Zwieńczeniem zajęć była prezentacja efektów pracy.** Każdy zespół mógł pochwalić się swoimi osiągnięciami, prezentując rysunki stworzone przez ich roboty.
Projekt ProLog to doskonały przykład na to, jak nauka poprzez zabawę może być efektywna i inspirująca. Uczniowie klasy 6, dzięki zajęciom z robotyki, zdobyli nie tylko wiedzę i umiejętności, ale przede wszystkim pasję do odkrywania świata technologii.